Żywioły

Większość wilków rodzi się z co najmniej jednym nakierowaniem na co najmniej jeden żywioł, którego odkrycie i opanowanie daje możliwość używania mocy z nim związanych. Ich zestaw jest wyjątkowy dla każdej jednostki i może być uwarunkowany jedynie przez więzy rodzinne (np. dziedziczenie danej mocy po członkach rodziny), błogosławieństwo bogów, bądź czarną magię. W pozostałych przypadkach głównym czynnikiem jest losowość. 
Żywiołów, które wilk posiada, może być maksymalnie trzy, a ilość mocy, które mu zapewniają, może być nieproporcjonalna (dla przykładu, wilk jest użytkownikiem dwóch żywiołów: wody i wiatru. Nie oznacza to, że mocy związanych z wodą i mocy związanych z wiatrem musi być po równo). 
Żywioły najprościej skategoryzować można na pierwszą rangę (żywioły kategorii: woda, ogień, ziemia i powietrze) i drugą rangę (żywioły kategorii: elektryczność, umysł, materia, energia i natura).
Żaden wilk nigdy nie opanował tak potężnych mocy jak np. nieograniczona kontrola czasu, zabijanie za pomocą dotyku, wskrzeszanie czy zsyłanie masowego szaleństwa na innych. Bogowie na to nie pozwalają, w obawie że mogłoby to doprowadzić do bardzo jawnego zaburzenia równowagi.
W formularzu wpisujemy żywioł/żywioły, które najbardziej odpowiadają mocom naszego wilka.


ŻYWIOŁY PIERWSZEJ RANGI:

Kategoria: woda
Żywioły:
- woda
- śnieg
- lód
- krew

Woda to najczęściej spotykany żywioł w Królestwie.


Kategoria: ogień
Żywioły:
- ogień 
- żar
- energia cieplna (energia słoneczna, temperatura)


Kategoria: ziemia
Żywioły:
- ziemia
- surowce mineralne
- pierwiastki


Kategoria: wiatr
Żywioły:
- wiatr
- pogoda



ŻYWIOŁY DRUGIEJ RANGI:


Kategoria: elektryczność
Żywioły:
- elektryczność
- burza


Kategoria: umysł
Żywioły:
- myśli
- pamięć
- percepcja
- emocje
- sen
- iluzja

 
Kategoria: natura
Żywioły:
- zwierzęta
- rośliny

 
Kategoria: materia
Żywioły:
- materia
- czas 
- światło
- cień
Żywioł ten pobiera ogromną ilość energii, dlatego moce są albo ograniczone, albo mogą być używane wyjątkowo rzadko


Kategoria: energia
Żywioły:
- energia
- uzdrawianie

UWAGI:

Rytuały to nie moce. Umiejętności takie jak teleportacja czy możliwość wytwarzania pola ochronnego to odpowiednio rytuał i zaklęcie wymagające o wiele więcej starań i przygotowań niż zwyczajna moc. Żaden wilk, nawet najpotężniejszy, nie jest w stanie od tak np. przekląć lub zakląć przedmiotu, przechodzić przez ściany czy utworzyć portal do innej lokacji.

Jeśli macie pomysły na zmiany: piszcie. Zdajemy sobie sprawę z tego, że podział ten jest skomplikowany i bardzo docenimy każdy feedback!
 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Layout by Netka Sidereum Graphics